Patiënten informeren over
hun behandeling


Het team van oncologen van het UMC Utrecht miste veel relevante online informatie over de operatiemogelijkheden bij kanker. Zodoende werden er diverse mediabedrijven benaderd om met een voorstel te komen.

Om een lang verhaal kort te houden, uiteindelijk kwamen de mannen van Mediaschip als winnaar uit de strijd! Zodoende ontwikkelden wij een website die even laagdrempelig als informatief is.


Design en ontwikkel een website waar mensen informatie kunnen inwinnen over het opereren van kanker en die kan fungeren als portaal om een afspraak met één van de UMC chirurgen te maken. We willen de site zelf kunnen aanpassen en uitbreiden, met bijvoorbeeld nieuwsitems, via een content management systeem. We verwachten naast Nederlandstalige bezoekers ook Engelstalige. Ook moet de website goed te vinden zijn in Google. Voor mobiele apparaten zitten we te denken aan een app?

“Door te kiezen voor een responsive website wordt de drempel om eerst een app te downloaden in een store weggenomen.”


Door de chirurgen in beeld te brengen en doordat bezoekers een vraag kunnen stellen direct aan de bijpassende chirurg, maken we het een persoonlijke website die vertrouwen opwekt. Een app kan natuurlijk bepaalde doelen dienen, maar in dit geval stelde Mediaschip voor een website te maken die ‘responsive’ is, dus meeschaalt op elk mobiel apparaat. Door te kiezen voor een responsive website staat alles centraal op één site en wordt de drempel om eerst een app te downloaden in een store weggenomen.

Een meertalige, responsive website die informeert, uitnodigt tot contact en professionaliteit uitstraalt. Een meevaller in kosten omdat er geen app nodig is, maar de site wel perfect te benaderen is via een smartphone.


Om de website helemaal af te maken hebben we icoontjes ontwikkeld om de site intuïtiever te maken. Voila! Het resultaat is te zien via de knop hieronder.

Bel Michel, onze projectmanager
030 850 5458